Consumul de cafea

Prezenta cafelei in obiceiurile noastre de consum a devenit o necesitate zilnica : ne trezim motivati de aroma cafelei pe care o vom sorbi inca adormiti si care ne va ajuta sa revenim incet la tumultul unei zile noi.

In trafic catre serviciu ne gandim cu placere la plusul de energie pe care-l vom primi odata ajunsi, cand ne vom lua cafeaua de la aparatul instalat in oficiu.

Dupa-amiaza, atunci cand  oboseala se face simtita, ne incarcam bateriile cu o noua ceasca de cafea: ne smulge din rutina muncii si ne ofera ragazul de a ne pune gandurile in ordine.

Ce omitem insa din aceste clipe de rasfat personal ? 

Sa cuantificam consumul de cafea, sau mai corect cantitatea de cofeina pe care organismul a primit-o in cursul unei zile.

E suficient sa ne focusam doar pe consumul de cafea ? Nu, pentru ca si alte produse pe care le consumam in cursul unei zile pot aduce un aport de cofeina organismului : ciocolata, bauturile tip cola, sucuri energizante, ceaiul verde sau negru, etc.

Medicii considera depasirea limitei de 400 mg cofeina/zi o cantitate nociva organismului.

Practic, fara consum de ciocolata sau bauturi energizante, limita maxima impusa de medici inseamna cca 4-5 espresso ori  3-4 cesti de cafea la filtru.

Mai trebuie avut in vedere ca spre deosebire de arabica, robusta are cu pana la 50% mai multa cofeina ! Daca va place espresso, de regula aceste blenduri sunt amestecuri cu 40-60% robusta pentru cremozitate. Pentru cafea la filtru in schimb sunt preferate amestecurile de arabica. 

Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentara recomanda statelor din UE sa fixeze doze zilnice maximale pentru consumul de cafea !

Pentru adulti doza maxima recomandata ar fi de 400 mg cofeina. Pentru femeile insarcinate doza se reduce la jumatate.

Cum se vor respecata aceste prescriptii, ramane de vazut. Sugestia noastra e ca sa va bucurati deplin de  cea mai buna cafea  renuntand la produse colaterale ce contin cofeina.

Sursa : stiripesurse.ro

Te-ar mai putea interesa